Thursday 27 August 2015

Pengajaran si SSM

Aritu nak renew SSM.. ingat nak kembangkanlah.. tambah itu ini..
utk company MeedDesign, fokus sy hanya utk jahitan.. supply barang jahitan..
Tapi dapat lah offer dr kawan@ utk supply itu dan ini...
 Ingat nak tambah je...banyak2.. sekali x boleh daaaaaaa...
Dok termenong kat tepi pintu SSM Johor bangunan Ansar tu...
Tepon kawan2 pon x dpt membantu buah pikiran yg sesuai dgn kepala otak gua yg x bape nak ok nih!!

Lain kali, nak buat sesuatu tu kena google ilmu dulu.. kan dah!!  makan hati di tepian pintu...
solution yg aku buat...
*** Pi renew  ssm yg ada..
Pastu merentas pulak kat Galleria sbb nak tanya buat KKM katne... dengan x malunyer, aku pi tanye kat sape ntah..
Jadi, nak buat KKM kena gi kat pejabat e-Perolehan... bgtau die, nak buat KKM..
hahaaa.. KKM tu aperrr.. ntah.. tiba2 lupa plak..

Aku pi tanye KKm pon sbb nak tanye, kalau ader akaun KKM tu boleh letak x 2 company..
x boleh rupenyer..
Jadi aku batalkan niat nak build lg 1 company ..
Angan2 minah jenin.. duit xde nk bukak company byk2...
hahaaaaa...

nak buek camno... dah dianggap keperluann...
Tapi, besoknyer aku bincang2 ngan cekgu Giat aku, die soh bukak je lg 1.. Kekalkn je yg ada..
aku pon syg.. MeedDesign dh buat banting n bisnes kad..

Korang2 tu , yg dok uma.. Gagahkn lah diri membina kerjaya dr rumah.. Buat mana yg mampu...

Ni gua ea.. sempat soh member snap sbelom nak pi kursus kilat..
okehbai..


No comments:

Post a Comment